— print control

Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX wieku

28701640_1648912378532470_495464695345249866_o 29352201_1648915428532165_1067827773774340397_o 29060759_1648920838531624_5134289119740815842_o 28954558_1648915001865541_4573858459466928966_o 28947398_1648919675198407_6430475465504512082_o 28828764_1648915468532161_852720140049922419_o 28828556_1648916301865411_4781880773253317359_o 28827342_1648912381865803_9091168324795851833_oproject Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX wieku
design Ryszard Bienert
format 170×230 mm
typeface Graphik
paper uncoated cream, recycled
print run 500
publisher Fundacja 9/11 Art Space
year 2018

Exhibition catalog design for “Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX wieku” (“Lady in the Mirror: Artistic Strategies of Women in the 1970’s”), which took place at the Piekary Gallery. The works of Izabella Gustowska, Zofia Kulik / KwieKulik, Anna Kutery, Natalia LL, Teresa Murak, Jolanta Marcolla, Ewa Partum, Maria Pinińska-Bereś and Teresa Tyszkiewicz were presented. Their artistic activity surpases Women’s Art and early feminism, aligning more with the general trends of the second Avant-Garde (Neo-Avant-Garde) which dominated Poland’s art scene in the 1970’s and early 1980’s and was centered primarily in Warsaw.

Katalog towarzyszący wystawie „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX wieku” w Galerii Piekary, podczas której zaprezentowane zostały prace Izabelli Gustowskiej, Zofii Kulik / KwieKulik, Anny Kutery, Natalii LL, Teresy Murak, Jolanty Marcolli, Ewy Partum, Marii Pinińskiej-Bereś oraz Teresy Tyszkiewicz. Ich działalność artystyczna plasuje się nie tylko w obrębie sztuki kobiet oraz wczesnego feminizmu, ale przede wszystkim wpisuje się w tendencje drugiej awangardy (neoawangardy), które w Polsce dominowały w latach 70. i na początku lat 80., a ich kolebką był przede wszystkim Wrocław.

0 comments
Submit comment